Artis dan orang terkenal di Bandar Baru Bangi

Agak-agaknya siapa artis dan orang terkenal yang tinggal di Bandar Baru Bangi?

Bandar Baru Bangi makin menjadi pilihan tempat tinggal bagi artis-artis dan orang terkenal di Malaysia,  anak yang bersekolah di Seksyen 7, Bandar Baru Bangi minat sangat dengan pennyayi bertudung yang pandai main gitar tu, siapa namanya aduh...owh Najwa Latif, 1 hari kakak balik dari sekolah menceritakan penyanyi ni datang kesekolahnya menyanyi sewaktu sambutan hari guru.


Sumber gambar:www.lyrics.my


Selain dari itu si bongsu juga bersekolah dengan anak Cat Farish di Genius Aulad, dengarnya Cat Farish tinggal di kawasan  D7; beberapa kali terserempak sewaktu mengambil anak balik dari tadika dan juga sewaktu program bersama keluarga anjuran tadika tersebut.

Cat Farish tidak lokek senyum dan anak sulung selalu juga terserempak dengan di kedai Basikal. Maklumlah hobi Basikal dan Fixie anak-anak lelaki S7 ni.



Sumber www.bloghiburanterkini.blospot.com

Bapanya pula memaklumkan bahawa pemain gitar Kid Search, yang juga co-owner Bangi Kopitiam juga menetap di D7.


Mawi dan Ikin ada membuka SPA rawatan kecantikan di S9 Bandar Baru Bangi, dan dengarnya juga mereka Mawi dan Ikin tinggal disekitar Bangi Golf Resort.



sumber www.shamsuriyadi.com

Dahulu sewaktu kakak bersekolah di Masjid Hasanah, dia bersekolah bersama anak Shamsul Ghau-Ghau yang tinggal bersebelahan di Seksyen 9 Bandar Baru Bangi,

Manakala penceramah motivasi terkenal, Datuk Dr Fadhillah Kamsah dikatakan tinggal di  Mutiara Bangi selain mempunyai pejabat urusan DFMK di Seksyen 7 Bandar Baru Bangi bersebelahan dengan Restoran Syarifah. Mungkin ramai yang pernah terserempak dengan beliau disitu.

Di sekitar kawasan Bandar Baru Bangi terutamanya di Country Height adalah pilihan tempat tinggal pereka tudung dan pemilik syarikat Fareeda Group Pn. Faridah Zakaria dan begitu juga anakanda dan menantunya iaitu Mawar Abdul Karim dan Fizo Omar, Kedengarannya Yusry dan Lisa Surihani juga memilih Country Height sebagai tempat kediaman mereka.

Prof Muhaya membuka butik Modest Culture di Kajang Impian berdekatan dengan Restoran Laman Grill oleh Chef Zubir dan Restoran Korea Milk Moustache Cafe, manakala klinik kesihatan mata dan lasik milik Prof Muhaya berada di Pearl Avenue, Sg. Chua yang hanya anggaran 200 meter jaraknya dari persimpangan Sungai Chua dan Seksyen 7 Bandar Baru Bangi. 

Khabarnya Prof Muhaya juga menginap di emper Pearl Avenue di Sungai Chua (maklumat perlu disahkan).


Prof Muhaya, Sumber: Majalah Intrend.
http://intrend.com.my/gaya-hidup/pedoman-hidup/prof-dr-muhaya
Sumber gambar:Majalah Intrend Prof Muhaya

Setakat itu ja yang saya tahu, nanti akan update lagi bila lebih ramai memilih Bandar Baru Bangi sebagai tempat penginapan pilihan.



Ulasan

  1. waa.. baru tau dorang ni seme dok bangi jek !!

    BalasPadam
  2. hebat2 belaka, prof muhaya banyak berikan kata2 peringatan , tak sangka ramai orang bangi rupanya..

    BalasPadam
  3. ohh,baru tahu jugak ni. Kalau tak, memang tak tahu betul ni...Thanks yaa

    BalasPadam

Catat Ulasan