Riadah Seksyen 7

Kami ke sini sebelum berlakunya kecederaan lutut saya.

Dah lama rasanya tak berpeluh disebabkan jogging, Saya sukakan kawasan riadah ini berdekatan dengan sungai.

Ini pemandangan Pusat Riadah Seksyen 7, Bandar Baru bangi lokasinya di sepanjang sungai tak silap saya namanya Sungai Langat.


Kawasan Riadah Seksyen 7, Bandar Baru Bangi ini mengingatkan saya sungai Cheonggyecheon ( Cheonggyecheon stream) di Korea. Di sepanjang sungai tersebut di sediakan laluan perjalan kaki. Dan  pemandangan disekitarnya amat menenangkan seperti gambar.

Berharap sangat jika sungai di Seksyen 7 Bandar Baru ini di jaga dan dapat menarik semula haiwan-haiwan yang dulunya rajin singgah ke sini.


Bila berada di padang, sukakan kesunyian dan kehijauan sekeliling, cuma sedih melihat orang dewasa membuang sampah merata-rata.


Ini adalah laluan riadah di S7, Bandar Baru Bangi.

Saya amat cinta Bandar Baru Bangi....




Ulasan