Indahnya Bandar Baru Bangi

Apa yang ada di Bandar Baru Bangi?
 
 
 
Amat terkenal sekarang dengan pilhan restoran makanan yang sedap-sedap. Antaranya disekitar persiaran Bangi dan Seksyen 8 dan Seksyen 9, SWIK Wadihana ®, Wadihana Islamic Kicthen, Yati Ayam Percik, Restoran Mohammad Chan, Restoran Zenith, Domino's pizza, Ayamas, Ramli, Restoran delimau, Restoran Sharifah, San Francisco Pizza, Secret Resepi di Seksyen 8 dan Seksyen 7, Restoran Anje di Seksyen 15.
 
Selain dari itu, Bandar Baru Bangi juga terkenal dengan Universiti Kebangsaan Malaysia, Greentech di bawah KETHA, Masjid Al-hasanah, Institute latihan perbankan, MPOB, Kawasan perindustrian Selaman, Hitachi, Sony, Pharmaniaga, CCM, Sapura TCI Cable dan sebagainya.

 
 
Terdapat juga pelbagai jenama, seperti jenama FAREEDA®, Hajaba, Siti Khadijah  dan pelbagai lagi. Disepanjang laluan pesiaran Bangi menghala ke bulatan Seksyen 7 boleh kelihatan Jentayu Design, Magic Boo, Ainnur Carpet, Butik Molleque, Norunnuha Sdn Bhd -Registered Trade mark, Patent, Design Malaysia.
 


 
 
Genius Aulad pula yang bertemakan biru kuning (Tadika), amat jelas kelihatan dari tepi jalan,  3 health, Sutera Ungu dan sebagainya. Terdapat juga hotel 101 dan juga Ayuni disekitar persiaran Bangi.

 

  
Bank pula, Maybank islamic seksyen 9, RHB Islamic, MBSB, HSBC, Ambank, Affin bank. Tidak ketinggalan Bangunan Warta yang telah dinaik taraf dan Bangunan PKNS yang menjadi tumpuan warga Bandar Baru Bangi.

 
 

Ulasan